Våre faste tradisjoner

Vi er stolte over erfaringen vi har fått gjennom 21 år som barnehage, og ikke minst av tradisjonene som er morsomme for både barn, foreldre, og oss ansatte.

light.png
Lysfest

Vi henger opp lykter, lys og pynt i trærne i barnehagen og pynt som vi dekorerer med ute i barnehagen.
Vi setter opp fakler og (is)lykter rundt i hele barnehagen så det blir en stemningsfull atmosfære når mørket faller på.

Se bilder.

påskeegg.png
Påskefeiring

Vi synger påske og vårsanger, og har fokus på endringen i naturen og i dyras verden denne perioden. Det blir mye laging av påskepynt og vi prøver å ha god tid og kose oss med det.

Julefeiring.png
Julefeiring

I desember måned har vi flere faste tradisjoner i barnehagen.

Adventstidens pedagogiske innhold er preget av den kristne kulturarven vår. Vi vil skape en god stemning med hygge, kos, ro og sanseopplevelser. Barnehagen pyntes med div. pynt som barna lager, juletre og adventsstjerner. Ute er det gjerne fuglenek.

17mai.png
17. mai

Selve feiringen foregår vanligvis 16 mai. Vi går i tog til Bjorbekktun med flagg, rop og sang, og opptrer for de eldre der. (Etterpå pleier vi å få saft) Det er alltid like koselig å besøke Bjorbekktun!

karneval.png
Karneval

Hvert år kommer barna forventningsfulle til barnehagen denne karnevalsdagen, ferdig kledd som tiger, prinsesse, pirat, eller spøkelse. Det er bare fantasien som setter grenser for hva man har lov til å være denne dagen! Det er full fart fra det første utkledte barnet stiger over dørstokken og møter barnehagepersonalet som klovn, Pippi eller andre morsomme figurer.

sommeravslutning.png
Sommeravslutning

Hvert år har vi en sommerfest som arrangeres i barnehagen.
Det er grilling, kake og opptreden av barna. En koselig ettermiddag sammen med foreldre og barn

Logo eplehagen barnehage.png